Aktualności

[PORADNIK] Witamy mieszkańców Leśnicy IX w społeczności TBS Wrocław!

[PORADNIK] Witamy mieszkańców Leśnicy IX w społeczności TBS Wrocław! 18.10.2023

Zakończyła się budowa osiedla Leśnica IX - najnowszej inwestycji TBS Wrocław. W drugiej połowie października 2023 r., lokatorzy zaczęli się wprowadzać do mieszkań. Jako, że wielu mieszkańców Leśnica IX jest nowymi członkami społeczności TBS Wrocław, przygotowaliśmy dla Państwa zbiór najważniejszych informacji, które - mamy nadzieję - ułatwią Państwo codzienne funkcjonowanie i współpracę z nami. 

W jaki sposób mogę opłacić co miesiąc rachunek za mieszkanie?

Każdy nasz najemca ma założone konto indywidualne w systemie Internetowa Obsługa Kontrahenta (IOK) TBS Wrocław. System jest dostępny pod adresem:

https://ebok.tbs-wroclaw.com.pl/content/InetObsKontr/login

W IOK TBS Wrocław znajdą Państwo aktualne informacji o wysokości opłaty za czynsz, a także dane do przelewu bankowego oraz płatności online, które pozwolą opłacić czynsz — w zależności od Państwa preferencji.

Oprócz płatności za czynsz, można załatwić szereg spraw związanych z najmem. To między innymi wniosek o zgodę na zarejestrowanie działalności gospodarczej w lokalu, wniosek o zmianę liczby mieszkańców danego lokalu lub zgłoszenie stanu licznika. Pełną listę spraw do załatwienia przez IOK znajdą Państwo w systemie, w zakładce “Korespondencja”. 

Instrukcja obsługi systemu IOK w TBS Wrocław >> KLIKNIJ 

Czy można uzyskać dopłatę do czynszu za wynajem mieszkania w Leśnicy IX?

Tak, mieszkańcy osiedla Leśnica IX mogą się ubiegać o uzyskanie dopłat do czynszu za wynajem w ramach programu „Mieszkanie na Start“, Wnioski o przyznanie dopłaty przyjmuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu. To pierwsza nasza inwestycja, w ramach której lokatorzy mogą skorzystać z tej formy wsparcia w opłacaniu czynszu. Z naszych obliczeń wynika, że dopłata może wynieść do 12 zł/mkw. 

Mamy dla Państwa poradnik, przygotowany przez MOPS we Wrocławiu, w którym wyjaśniono krok po kroku, co zrobić, aby otrzymać dopłatę w ramach „Mieszkania na Start“ i na jakich zasadach >> KLIKNIJ

W jaki sposób i komu mogę zgłosić informację o usterce, którą trzeba naprawić?

Już niedługo w Państwa budynkach wywiesimy ogłoszenie, na którym podamy wszystkie niezbędne numery alarmowe. Oczywiście z nadzieją, że nie będą Państwo mieli powodu, aby po nie sięgać, tym niemiej — udostępnimy Państwu taką informację. 

Awarie i usterki można nam też zgłaszać online i do korzystania właśnie z takiej możliwości gorąco zachęcamy. Podstawowym narzędziem, z którego nasi mieszkańcy mogą skorzystać do zgłaszania nam awarii lub usterek, jest system iMieszkaniec. Jest on dostępny pod adresem https://tbswroclaw.imieszkaniec.pl/. Za jego pomocą mogą Państwo zgłosić nam sprawę, a następnie — po wybraniu odpowiedniej opcji — otrzymywać powiadomienia o statusie sprawy i komentarze do zgłoszenia od naszych inspektorów. 

Aby skorzystać z iMieszkańca, należy wcześniej założyć konto w tej usłudze. Podczas rejestracji konta w aplikacji iMieszkaniec.pl, każdy najemca może znaleźć w niej swój lokal, a jego wskazanie uprawnia do korzystania z usługi oferowanej przez TBS Wrocław. Dane zweryfikuje nasz pracownik, jeśli będą poprawne — wówczas konto zostanie uruchomione.

Po wykonaniu wszystkich kroków związanych z rejestracją i aktywacją konta, użytkownik może zacząć przesyłać informacje o awariach do TBS Wrocław. Z kolei w ustawieniach aplikacji można skonfigurować powiadomienia dotyczące naszego zgłoszenia i wybrać: mailowe, SMS-owe oraz bezpośrednio z aplikacji mobilnej na telefon. 

System iMieszkaniec w TBS Wrocław jest też dostępny w formie aplikacji mobilnej na urządzenia z Androidem oraz iOS: 

Aplikacja mobilna iMieszkaniec na Androida: → KLIKNIJ I POBIERZ ← 

Aplikacja mobilna iMieszkaniec na iPhone: → KLIKNIJ I POBIERZ ← 

Instrukcja obsługi systemu iMieszkaniec w TBS Wrocław: → KLIKNIJ

Ponadto, awarie lub usterki mogą Państwo nam zgłosić w następujący sposób: 

  • telefonicznie (administracja przy ul. Tylnej 14 we Wrocławiu): (71) 345-70-82, (71) 345-80-52
  • telefon komórkowy w sprawach pilnych: 502 996 204 (dostępny w dni robocze i w godzinach pracy TBS Wrocław)
  • mailowo na adres: tbs.tylna@tbs-wroclaw.com.pl

Gdzie znajdę informacje o awariach lub o usterkach?

Na naszej stronie internetowej jest dostępna Tablica ogłoszeń, znajdą ją Państwo tutaj >> KLIKNIJ << 

W tym miejscu dostarczamy zawsze aktualne o awariach, przerwach w dostawie mediów, planowanych remontach lub większych naprawach. 

Ponadto, warto mieć zapisane np. w zakładkach przeglądarki następujące linki:

Jak dojechać na osiedle komunikacją miejską?

Pętla autobusowo-tramwajowa w Leśnicy znajduje się o ok. 12-15 minut drogi spacerem z osiedla Leśnica IX. Na tej pętli wsiądą Państwo w następujące linie komunikacji miejskiej:

  • autobusowe: 101, 117, 123, 137, 138, 148, 
  • autobusowe nocne: 243, 253, 
  • autobusowe strefowe: 917, 923, 937, 938, 948, 958,
  • tramwajowe: 3, 10, 20

Co ważne, na pętli w Leśnicy znajduje się stacja Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Rower miejski mogą Państwo wypożyczyć również na stacji położonej przy ul. Dolnobrzeskiej, w sąsiedztwie osiedla Leśnica IX. 

Ponadto, na skraju osiedla Leśnica znajduje się stacja kolejowa Wrocław — Leśnica, obsługiwana przez pociągi na trasie m.in. do Środy Śląskiej, Legnicy i Zgorzelca. Podróż do centrum Wrocławia (przez Żerniki i Nowy Dwór) zajmuje ok. 20-25 minut. Stacja jest położona w odległości ok. 25-30 minut spacerem od osiedla Leśnica IX. 

 

Czy na osiedlach TBS Wrocław są dostępne urządzenia do nadawania i odbierania przesyłek?

Tak, mieszkańcy każdego naszego osiedla mogą skorzystać z dostępnych automatów do obsługi przesyłek, których operatorami są popularne w Polsce firmy (Allegro Box, automaty DPD, Paczkomaty InPost). Takie urządzenia są dostępne na sąsiednich osiedlach TBS Wrocław w Leśnicy, m.in. przy ul. Dolnobrzeskiej i Prężyckiej. Niektóre z nich są zazielenione, aby lepiej wpisywały się w otoczenie, a przede wszystkim po to, aby cieszyły oczy naszych mieszkańców. 


Mapę wszystkich urządzeń paczkowych na osiedlach TBS Wrocław znajdą Państwo tutaj: >> KLIKNIJ 

Jakie obowiązki w zakresie ubezpieczenia spoczywają na TBS Wrocław?

TBS Wrocław, jako właściciel budynków i mieszkań, ma ubezpieczenie w następującym zakresie:

  • dla posiadanego mienia: od zdarzeń losowych,
  • w związku z posiadanym mieniem i prowadzoną przez nas działalnością: od odpowiedzialności cywilnej. 

Co ważne, TBS Wrocław ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody, do których doszło z naszej winy (zgodnie z art. 415 Kodeksu cywilnego). To oznacza, że zakres ubezpieczenia obejmuje m. in. sytuacje kiedy z winy TBS Wrocław dojdzie do szkody w mieniu prywatnym najemców (np. meble zostaną zalane w wyniku awarii instalacji centralnego ogrzewania). 

W takiej sytuacji, ubezpieczyciel wypłaci poszkodowanemu odszkodowanie z polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej TBS Wrocław. Aby do tego doszło, warunkiem koniecznym warunkiem powstania naszej odpowiedzialności (a co za tym idzie, wypłaty odszkodowania) musi być - w każdym przypadku - element zawinionego zachowania (działania lub zaniechania) występującego po stronie TBS Wrocław.

Co nie jest objęte odpowiedzialnością TBS Wrocław? 

Oto następujące szkody: 

  • kradzież prywatnego mienia najemców w wyniku włamania do mieszkania lub innych pomieszczeń,
  • zniszczenie/uszkodzenie prywatnego mienia najemców w wyniku zdarzeń losowych np. pożaru, powodzi, deszczu nawalnego itp. 
  • zalanie prywatnego mienia najemców przez sąsiada mieszkającego piętro wyżej,
  • szkody w sprzęcie elektronicznym wynikłe z przepięć w wyniku niedotrzymania parametrów energii elektrycznej płynącej w instalacji, za które odpowiada np. zakład energetyczny.

Zgodnie z umową, którą zawieramy z najemcą, nie bierzemy odpowiedzialności za mienie prywatne najemców – chyba, że przepisy stanowią inaczej. Jako mienie prywatne rozumiemy ruchome rzeczy najemcy, jak też poniesione przez najemcę nakłady inwestycyjne w wynajmowanych mieszkaniach, czyli – w skrócie – na przykład położone własnym sumptem parkiety, kafelki i inne ulepszenia w mieszkaniu, które Państwo od nas wynajmują. 

Wskazane powyżej reguły mają zastosowanie również dla pojazdów (samochodów, motocykli i innych jednośladów) pozostawionych na parkingu, kiedy doszło do ich uszkodzenia lub nawet zniszczenia przez akt wandalizmu, kradzież i zdarzenia losowe (na przykład huraganowy wiatr, uderzenie pioruna, gradobicie, podtopienie lub inne skutki wywołane przez nawalny deszcz). 

Warto zadbać o swoje mienie
Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla naszych najemców ich rzeczy (np. elektryczne sprzęty domowe, meble, armatura AGD, a także pojazdy) są cenne i mogą mieć dużą wartość – rozumianą nie tylko pod kątem finansowym, ale np. sentymentalną lub rzeczową. 

Dlatego zachęcamy, aby zminimalizować ryzyko powstania dużych strat finansowych, kiedy dojdzie do opisanych wyżej sytuacji, za które TBS Wrocław nie ponosi odpowiedzialności i skorzystać z różnych możliwości prywatnego ubezpieczenia mienia. Dotyczy to zarówno mieszkań, jak też miejsc parkingowych. Oferta na rynku ubezpieczeniowym w Polsce jest szeroka. To sprawia, że każdy może dopasować ją do swoich potrzeb oraz możliwości finansowych. 

Czy mieszkanie w TBS Wrocław można np. wystawić na sprzedać lub podnająć?

Lokatorzy TBS Wrocław mieszkają w mieszkaniach wynajętych, co oczywiście oznacza, że pozostają one własnością spółki. Oczywiście, stawiamy na współpracę długofalową, dlatego wystarczy płacić czynsz w terminie i przestrzegać postanowień umowy najmu oraz regulaminu porządku domowego, aby mieszkać u nas tak długo, jak tylko się chce. 

Przestrzegamy jednak przed tym, że w Internecie można znaleźć mnóstwo rzeczy - zarówno przydatnych, jak też niebezpiecznych. Do tych drugich zaliczamy różne oferty typu “sprzedam partycypację TBS”, “sprzedam mieszkanie TBS”, “mieszkanie w TBS - super oferta sprzedaży” i tym podobne. Rzecz w tym, że “oferty” tego typu są niezgodne z prawem. Korzystanie z nich oznacza ryzyko straty pieniędzy. Dlatego prosimy: nie dajcie się oszukać! Mieszkanie w TBS Wrocław jest mieszkaniem wynajętym. I tak, jak mieszkanie wynajęte od prywatnego właściciela przez cały czas należy do niego, tak też mieszkanie wynajęte w TBS Wrocław przez cały czas obowiązywania umowy najmu należy właśnie do TBS Wrocław. A to oznacza, że Spółka ma do niego wyłączne prawo, a najemca nie może nim dysponować w sposób inny niż pozwala na to zawarta umowa najmu. 

Żeby zostać naszym najemcą, trzeba spełniać warunki ustawowe oraz kryteria dodatkowe — np. takie, jakie obowiązywały w naborze mieszkańców Leśnicy IX. W trakcie umowy najmu oczywiście można np. dopisać kogoś jako lokatora, ale trzeba to zrobić drogą formalną i oficjalnie, powiadamiając nas i zrobić to w zgodzie z przepisami. 

Są też jasno określone zasady np. wskazywania nowego najemcy, rezygnacji z umowy najmu lub zmian w umowie partycypacji. Wszystkie są dostępne na naszej stronie internetowej >> KLIKNIJ

Macie wątpliwości? Porozmawiajcie z nami!
Jeśli znajdziecie w Internecie „wyjątkową ofertę kupna mieszkania TBS Wrocław“, prosimy — zachowajcie ostrożność. Najlepiej zwrócić się bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta TBS Wrocław i zgłosić nam takie ogłoszenie:

e-mail: bok@tbs-wroclaw.com.pl,
tel.: (71) 325 28 95 

W każdej takiej sytuacji reagujemy i wyjaśniamy, dlaczego „skorzystanie“ z takiej oferty to prosta droga do kłopotów. Prosimy też, aby pamiętali Państwo o jednej kluczowej zasadzie w relacjach z TBS Wrocław: nic o nas bez nas. Mieszkania TBS są własnością Spółki. W wielu sprawach staramy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych najemców lub potencjalnych klientów Spółki i znaleźć dobre rozwiązanie każdego problemu. Ale jeśli ktoś zdecyduje się na „zakup“ naszego mieszkania z oferty w Internecie, wówczas nie mamy pola manewru i nie będziemy mogli pomóc. 



Zmiana rozmiaru czcionki

Zmiana kontrastu