Aktualności

Zaczynamy współpracę z nową firmą odpowiedzialną za czystość w budynkach i na osiedlach TBS Wrocław

Zaczynamy współpracę z nową firmą odpowiedzialną za czystość w budynkach i na osiedlach TBS Wrocław 02.08.2024

Szanowni Państwo - mieszkańcy TBS Wrocław, z przyjemnością informujemy, że podpisaliśmy umowę z nową firmą, która już od poniedziałku (5 sierpnia) zacznie dbać o czystość w naszych budynkach i terenach zewnętrznych. Jest to firma EPA Green z Wrocławia, z którą zawarliśmy umowę na 2 lata i wyłoniliśmy ją po procedurze przetargu publicznego. 

Będą nowości w osiedlowych porządkach

W ramach nowej współpracy z firmą porządkową, wprowadziliśmy nowość - opierając się na naszych wcześniejszych doświadczeniach. Podzieliliśmy nasze tereny na 4 zadania, aby poprawić jakość usług porządkowych. Będzie bowiem łatwiej zarządzać czystością na mniejszych obszarach, a także delegować większą liczbę pracowników do troski o czystość w budynkach oraz na osiedlowych ulicach.

Te nowe 4 obszary to: 

  •  nr 1: całe osiedle Leśnica,
  • nr 2: osiedle Stabłowice, Nowe Żerniki, ul. Górnicza,
  • nr 3: osiedle Brochów, ul. Bytomska, ul. Świstackiego, 
  • nr 4, osiedla: Poświetne (Falzmannna/Kamieńskiego), Karłowice (Przybyszewskiego 112/114, Krzywoustego 91-93a), Kleczków (ul. Trzebnicka 76b-e), Psie Pole (ul. Zielna 4-22, 4A-D, Krzywoustego 285), Zakrzów (ul. Kasztelańska 13-21).

Najważniejsze punkty harmonogramu sprzątania osiedli, zgodnie z umową zawartą z firmą EPA Green:

  • 3 razy w tygodniu, tj. w poniedziałki, środy, piątki  (ze szczególną dbałością w zakresie zapewnienia spokoju mieszkańców) zamiatanie holi i korytarzy przy wejściu do budynków, przejść na parkingi, przy czym czynności powinny być zakończone do godz.12;
  • 3 razy w tygodniu, tj. w poniedziałki, środy i piątki, zamiatanie klatek schodowych, galerii i korytarzy piwnicznych i schodów, przejść do parkingów, usuwanie z nich odpadów i gromadzenie usuniętych odpadów w miejscach do tego celu przeznaczonych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • bieżące, co najmniej 2 razy w miesiącu, ścieranie kurzu z poręczy, parapetów okiennych, tablic ogłoszeniowych, grzejników c.o., instalacji gazowych, centralnego ogrzewania i wodno – kanalizacyjnych, gablot operatorów mediów, skrzynek pocztowych, kloszy i opraw oświetleniowych, kontaktów elektrycznych oraz usuwanie pajęczyn i innych zanieczyszczeń na klatkach schodowych i korytarzach piwnicznych;
  • mycie w miarę potrzeb, co najmniej jeden raz w tygodniu, posadzki holu, kontaktów elektrycznych, luster, poręczy i ścian w kabinach oraz usuwanie zabrudzeń z prowadnic wind, 
  • mycie jeden raz w tygodniu klatek schodowych (w piątek), 
  • mycie 1 raz w miesiącu pomieszczeń służących do wspólnego użytku mieszkańców i pomieszczeń technicznych oraz korytarzy piwnicznych wyłożonych płytkami ceramicznymi;
  • mycie jeden raz w miesiącu, na klatkach schodowych: poręczy, tralek i balustrad, tablic informacyjnych i ogłoszeniowych, parapetów okiennych, drzwi wejściowych do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, wózkowni, suszarni, piwnic i na strychy oraz do innych pomieszczeń wspólnego użytku (przy czym każdorazowo będzie informował Zamawiającego o terminie wykonywanych prac lub przedstawi harmonogram prac);
  • mycie jeden raz na kwartał lamp oświetleniowych, kloszy i lamperii (lub ścian zmywalnych);
  • mycie dwa razy w roku (na przełomie marca i kwietnia oraz września i października) ram okiennych oraz okien otwieranych, a w przypadku okien nieotwieralnych szyb od strony wewnętrznej, (przy czym każdorazowo będzie informował Zamawiającego o terminie wykonywanych prac);
  • mycie w miarę potrzeb, co najmniej jeden raz w tygodniu, bram i drzwi wejściowych do budynków oraz powierzchni szklanych;
  • zamiatanie jeden raz w tygodniu korytarzy na strychach przy komórkach lokatorskich, strychów i pomieszczeń służących do wspólnego użytku mieszkańców, a w szczególności suszarni i wózkowni oraz  innych pomieszczeń gospodarczych, korytarzy piwnicznych oraz bieżącego usuwania z nich zbędnych przedmiotów i zanieczyszczeń i wywożenia ich w miejsca do tego przeznaczonych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • bieżące usuwanie z klatek schodowych i pomieszczeń służących do wspólnego użytku mieszkańców porzuconych, z zamiarem wyzbycia się ich własności, mebli, sprzętów i innych zgromadzonych odpadów nie podlegających składowaniu w pojemnikach na odpady oraz wywożenie ich w miejsca do tego przeznaczone, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • sprzątanie pomieszczeń technicznych oraz innych pomieszczeń, do których Wykonawca nie będzie posiadał kluczy, w ustalonych w harmonogramie terminach – jeden raz na kwartał;
  • doczyszczanie przy użyciu odpowiednich środków czyszczących powierzchni pokrytych płytkami ceramicznymi w ciągach komunikacyjnych w szczególności podestów i stopni schodowych na klatkach schodowych – jeden raz na kwartał lub w miarę potrzeby na zgłoszenie Zamawiającego;
  • przeprowadzanie doczyszczenia części wspólnych nieruchomości po zaistniałych awariach, wyciekach z instalacji wraz z usunięciem wody zalaniowej/błota oraz wykonanie deratyzacji, dezynfekcji i dezynsekcji tychże części wspólnych,
  • bieżące zgłaszanie do TBS Wrocław zauważonych  awarii i usterek w budynkach oraz przypadków naruszania przez mieszkańców Regulaminu porządku domowego;

Już w najbliższy poniedziałek pracownicy nowej firmy porządkowej przejmą swoje obowiązki. Wierzymy, że będą Państwo zadowoleni z jakości tej pracy i czystości w budynkach oraz na osiedlach, gdzie mieszkacie. Natomiast uwagi lub sugestie poprawek mogą Państwo przesyłać nam mailowo na adres tbs.tylna@tbs-wroclaw.com.pl.



Zmiana rozmiaru czcionki

Zmiana kontrastu